Op deze pagina vindt je snel antwoord op de meest gestelde vragen in de categorieën bestellen, betalen, levertijd & bezorging, wijziging en opzeggen. LET OP: voor het opzeggen van je abonnement of wijzigen van je gegevens, kan je contact opnemen met de abonneeservice van het betreffende tijdschrift of televisie gids. De contactgegevens staan altijd in het colofon van het blad.
Via de beginpagina of middels de categorie pagina's, vindt je eenvoudig je gewenste tijdschrift of tv gids. Je kan gelijk op "bestellen" klikken of op "meer info" voor een omschrijving van de aanbieding. Zodra je op "bestellen" klikt, bereik je een pagina van de daadwerkelijke aanbieder. Hier vindt je altijd de actievoorwaarden met o.a. de informatie of het een automatisch stoppend abonnement betreft of een doorlopende. Daadwerkelijk bestellen werkt door het aanvraagformulier kloppend in te vullen en te verzenden. In de meeste gevallen is het vereist om akkoord te gaan met een automatische incasso door je IBAN in te voeren.
Na het volledig invullen en verzenden van het bestelformulier, kom je op een bedankpagina. Dit betekend dat je aanvraag is verwerkt. Ook zal er automatisch een e-mail worden gestuurd naar het opgegeven e-mail adres. Hier staat ook meer informatie in over het vervolg van de bestelling en de contact gegevens van de daadwerkelijke aanbieder.
Met name bij een gratis e-mail dienst zoals Gmail, kan het gebeuren dat de bevestiging e-mail aangemerkt wordt als "spam" of "ongewenst". Misschien is die in de gelijknamige mappen terug te vinden. Het kan ook zijn dat je een foutje hebt gemaakt in het ingevoerde e-mail adres, de bevestiging zal je dan niet ontvangen. Als de verdere aanvraag wel goed is doorgekomen, ontvang je vanzelf het tijdschrift / tv blad binnen een bepaald aantal weken. Contact opnemen met de betreffende klantenservice kan natuurlijk ook altijd.
In de bevestigingsmail kan je kiezen voor de annuleer optie en vervolgens een nieuwe aanvraag doen met de juiste gegevens. Als de aanvraag langer dan een dag geleden is gedaan, dan kan je beter even contact opnemen met de uitgever zelf voor een aanpassing van je gegevens.
Bij veel tijdschriften abonnement aanbiedingen is het inderdaad mogelijk om een abonnement cadeau te geven. In het aanvraag formulier kan je dan "cadeau geven" kiezen, vervolgens zal je het aanvraagformulier zien veranderen. Je zal je eigen gegevens en die van de gelukkige ontvanger in kunnen voeren.
In de meeste gevallen is het helaas niet mogelijk om een abonnement aan te vragen als je in het buitenland woonachtig bent, tenzij het vermeld staat op het aanvraagformulier. Als je toch een abonnement wil afsluiten, kan je het beste even contact opnemen met de klantenservice van de uitgever.
Helaas is het meestal niet mogelijk om zelf te kiezen voor een gewenste ingangsdatum. Je kan wel rekening houden met de volgende levertijden: een dagblad ontvang je meestal 5 tot 10 dagen, een weekblad 3 tot 5 weken en een maandblad 4 tot 8 weken na de aanvraag.
De daadwerkelijke abonnement aanbieders hanteren een aanvraagsysteem waarbij dubbele aanvragen automatisch worden verwijderd. Je zal dus het gekozen tijdschrift of tv gids niet twee maal toegezonden krijgen.
Bij een invoer van een geldig e-mail adres in het aanvraagformulier, zal je automatisch een bevestiging ontvangen in je mailbox. Hier staat ook de link om een aanvraag te annuleren. Als dit niet lukt, bijvoorbeeld omdat de aanvraag langer dan een dag geleden is gedaan, dan kan je annuleren door contact op te nemen met de klantenservice. Stuur ons gerust een bericht met het verzoek om de contact gegevens van de uitgever te verstrekken als je die niet weet of kan vinden. Vermeld dan wel duidelijk het gekozen tijdschrift / tv-gids die je wenst te annuleren.
Via deze website een abonnement afsluiten en je gaat een overeenkomst aan met de uitgever van het betreffende blad. Op die overeenkomst is het herroepingsrechts van toepassing. Dit betekend dat je na ontvangst van het eerste nummer je het recht hebt om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen te annuleren. Als je hier gebruik van wil maken, die je contact op te nemen met de klantenservice van de uitgever. De contact gegevens vindt je o.a. in het colofon van het blad.
In de eerste plaats is het goed om te weten dat je een overeenkomst afsluit met de uitgever van het gekozen tijdschrift of tv gids en dus niet met tijdschriften-abonnement.nl. Op het aanvraagformulier van je gekozen blad, zie je meestal de optie staan om de uitgever te machtigen voor een automatische incasso om het abonnementsbedrag van je rekening af te schrijven. Soms wordt er ook de mogelijkheid geboden om te betalen via een acceptgirokaart of een éénmalige machtiging.
Helaas is het meestal niet mogelijk om zelf een gewenste ingangsdatum te kiezen. Wel kan je de volgende levertijden hanteren: Het eerste nummer van een tv gids of weekblad wordt meestal binnen 3 tot 5 weken bezorgd.Het eerste nummer van een maandblad ontvang je binnen 4 tot 8 weken en als het blad minder dan eens per maand wordt uitgebracht, dan kan het zelfs nog langer duren. Dit komt mede omdat een abonnement altijd ingaat per de nog te verschijnen editie.
Bij een nieuw afgesloten proef- abonnement kan het even duren voordat de eerste bezorgd wordt (zie bovenstaande vraag). Het kan echter altijd gebeuren dat je tijdens je abonnee periode een blad een keer niet ontvangt door een foutje van de bezorger o.i.d. Neem dan contact op met de betreffende uitgever. De contactgegevens staat in het colofon van je tijdschrift of tv gids.
Als je de aanvraag net gedaan hebt, dan kan je het beste de aanvraag annuleren. In de bevestigingsmail staat een link met de annuleer optie. Vervolgens kan je opnieuw je aanvraag doen met de juiste gegevens. Is de aanvraag al een tijdje geleden gedaan, dan kan je beter contact opnemen met de klantenservice van je gekozen blad.
Voor het laten wijzigen van je adresgegevens, kan je contact opnemen met de klantenservice van het betreffende blad. De contactgegevens staan altijd in het colofon van je tijdschrift of tv gids. Veel uitgevers bieden ook een online mogelijkheid om wijzigingen door te geven. Veelal ontvang je hier informatie over zodra je een abonnement hebt afgesloten.
Een abonnementsvorm wijzigen gaat altijd via de abonneeservice van het betreffende tijdschrift of tv gids. De contactgegevens staat in het colofon van het blad.
Opzeggen van je abonnement gaat altijd via de klantenservice van de uitgever van het betreffende tijdschrift of tv gids. Hoe dit te doen staat vermeld in het colofon van het betreffende blad.
Het hangt er van af welke abonnementsvorm je hebt gekozen. Bij een proefabonnement is het meestal dat het automatisch stopt. Een cadeauabonnement stopt altijd automatisch. Een abonnement voor bijvoorbeeld een half of heel jaar, loopt meestal tot wederopzegging. Dit betekend dat na de gekozen actie periode je abonnee voor onbepaalde tijd wordt voor de reguliere prijs. Dit is echter geen verplichting, je kan immers je abonnement opzeggen. Houdt wel rekening met een opzegtermijn van soms wel 8 weken voor het einde voor de gekozen periode. Bij een abonnement voor onbepaalde tijd is er sprake van een maand opzegtermijn.
In elk aanvraagformulier zie je "actievoorwaarden" staan (of iets van soortgelijke strekking). Hier kan je altijd lezen of je te maken hebt met een aflopend of doorlopend abonnement.
De uitgever van een tijdschrift of tv gids mag je abonnement stilzwijgend verlengen met maximaal drie maanden. Als je binnen die periode je abonnement opzegt, dan geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. Het stilzwijgend verlengde abonnement moet je nog wel "uitzitten".
Je abonnement kan ook stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd. Ook dan heb je te maken met een opzegtermijn van maximaal 1 maand. Alleen bij bladen die minder dan 1 keer per maand worden uitgebracht, geldt een opzegtermijn van maximaal 3 maanden.
Het kan natuurlijk zijn dat je vraag niet beantwoord wordt middels bovenstaande FAQ. Het is dan altijd mogelijk om even contact met ons op te nemen.